Meitä odottaa Nurkkalassa kaiken muun ohella keittiöremontti. Ja koska minä en osaa suunnitella hirsitalon kengittämistä tai ymmärrä katon vaihdosta muuta kuin sen, että vettä se ei saisi läpi päästää, olen yrittänyt miettiä mitä uudelta keittiöltä haluan. Ihan niinkuin minä ruuanlaitostakaan paljon sen enempää ymmärtäisin, mutta esteettisissä asioissa olen hyvä! Tiedän miltä tahdon keittiömme näyttävän. Ja on muutama asia, joita olen oppinut arvostamaan niin paljon, etten tahdo niistä suunnitelmissani tinkiä. Yksi niistä on vetolaatikot. En tahdo alakaapeja, tahdon vetolaatikoita. Allaskaapin kohdalla olen luvannut tehdä poikkeuksen pakkotilanteessa ja johonkin nurkkaan tahdon niin kutsutun karusellin(tiedättekö sen sellaisen kätevän pyörivän vehkeen johon saa mahtumaan uskomattoman määrän kattiloita ja patoja ja kaikki on silti käden ulottuvilla?!), mutta muuten en kaappeja tahdo. Toinen ehdoton juttu on se, että tiskikone ei mene lattialle, tahdon sen korkeammalle. Tahdon keittiön myös pakastimen, jääkaapin viereen, niinkuin nykyään on tapana. Näistä lähtökohdista (ja siitä, etten tahdo Kotiimme mitään rumaa!) olen pyrkinyt aloittamaan piirtämisen.

Se mitä meille sitten ikinä tuleekaan on vielä arvoitus. Hieman piirtämistä hankaloittaa se tosiasia, että emme ole vielä päässeet Taloon. Muutto on vasta 24.11. (toivottavasti!!!) ja niin kauan kun emme ole paikanpäällä, emme voi olla varmoja mitoista joita meillä on.

Toisaalta, se mitä meille sitten ikinä tuleekaan on aivan varmasti miljoonia kertoja parempaa kuin tämä mitä siellä on nyt!

1002347.jpg

1002349.jpg

Mainittakoon, että tiskikone ei toimi ja sähköhella savuttaa. Jääkaappi kai toimii jotenkin (hyvinä päivinä, jos muistaa) ja jos talvella pitää tiskikaapin ovia kiinni, putket menee jäähän! Joten mikä tahansa muutos on positiivista.

Huomatkaa kuitenkin kuvassa näkyvä erittäin kaunis leveistä lankuista joskus ajanlaskun alussa tehty lankkulattia, kauniit hirsiseinät, jotka on jätetty näkyviin ja kaunis valkea katto, jonka edellinen omistaja oli ystävällisesti kaivanut esiin kaikkien karmeuksien alta. Nämä kauniit puitteet ansaitsevat seurakseen jotain muuta, kuin harmaata tasaisuutta ja ankeutta.

-Heidi